ولایت و بصیرت

چرا بصیرت خود را بیفزاییم؟؟؟

جمعه, ۱۰ دی ۱۳۹۵، ۱۱:۱۴ ق.ظ

چرا بصیرت لازم است؟

بصیرت


بصیرت برای ماندن در راه حق لازم است

«من از سابق، مکرر گفته ام که اگر ملتی قدرت تحلیل خودش را از دست بدهد، فریب و شکست خواهد خورد. اصحاب امام حسن، قدرت تحلیل نداشتند، نمی توانستند بفهمند که قضیه چیست و چه دارد می گذرد. اصحاب امیرالمومنین، آنهایی که دل او را خون کردند، همه مغرض نبودند، اما خیلی از آنها - مثل خوارج - قدرت تحلیل نداشتند  »

بصیرت برای ماندن در خط ولایت لازم است

«آنهایی که دور و بر امیرالمومنین بودند و ایستادند و جنگیدند، خیلی بصیرت بخرج دادند، که بنده بارها از امیرالمومنین نقل کرده ام که فرمود : لا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و الصبر. در درجه اول، بصیرت لازم است»

بصیرت برای شناخت دوست و دشمن لازم است

«سختی پرچم امیرالمومنین از پرچم پیغمبر، از جهاتی بیشتر بود؛ چون در پرچم پیغمبر دشمن معلوم بود، دوست هم معلوم بود؛ در زیر پرچم امیرالمومنین دشمن و دوست آنچنان واضح نبودند»

بصیرت لازم دارید تا بدانید طرف مقابل شما کیست

«وقتی بصیرت بود، آنوقت شما می دانید با کی طرفید، ابزار لازم را با خودتان بر می دارید»

بصیرت اولین وظیفه ماست تا نگذاریم حق و باطل مشتبه بشود

«آن کسانی که مردم را می خواهند گمراه بکنند، باطل را به صورت خالص نمی آورند؛ باطل و حق را آمیخته می کنند، ممزوج می کنند، آن وقت نتیجه این می شود که ( فهنالک یستولی الشیطان علی اولیائه )؛ حق، برای طرفداران حق هم مشتبه می شود. این است که بصیرت می شود اولین وظیفه ی ما . نگذاریم حق و باطل مشتبه بشود »

بصیرت نوارفکن دوران فتنه ها

«بصیرت نور افکن است، بصیرت قبله نما و قطب نماست. در یک فضای تاریک بصیرت روشنگر است، بصیرت راه را به ما نشان می دهد» 

اصلاح خودمان

رویکرد به اسلام در گرو اصلاح ماست

امروز دنیا در زیر بار سنگین تحمیلات ناشی از تمدن مادی به ستوه آمده است و دنبال راه نجاتی میگردد . آنچه که شما امروز  از بیداری اسلامی در برخی از کشور های اسلامی مثل مصر و تونس ملاحظه می کنید ، یک نشانه و نمونه ای از به ستوه آمدگی بشریت است. وقتی شیاطین بر زندگی مردم غالب می شوند - که شیاطین انس از شیاطین جن خطرناک ترند - مستکبران عالم که در زندگی اجتماعی مردم، زندگی خصوصی مردم، در اقتصاد مردم، در فهم و بینش مردم دخالت میکنند و آنها را راه های بیراهه میکشانند، زندگی فضای تاریک پیدا میکند و این فضای سنگین و تاریک با فطرت انسانها ناسازگار است و بالاخره فطرت انسان بیدار میشود.این آن چیز است که امروز دارد در دنیا اتفاق می افتد. دنیای غرب هم که اسیر چرخ و پر تسلط قدرت مادی است، امروز به ستوه آمده است. ما مسلمانها اگر میتوانستیم اسلام را درست معرفی کنیم، اگر میتوانستیم رفتار خودمان را منطبق با اسلام کنیم ، مطمئن باشید دنیا به اسلام یک گرایش همگانی و عمومی پیدا میکرد. ضعف در ماست، اشکال در ماست و ما اولین مخاطبان قرآن و پیام پیغمبر هستیم. بایستی خود را اصلاح کنیم، باید خود را درست کنیم/

  • حسن صیادی

خوراج

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی