ولایت و بصیرت

۳۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۲۸
تیر

یک سال از شروع برجام گذشت

پاسخ به ۸ پرسش درباره ارزیابی برجام و تجربه ملت ایران از آن

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آغاز مذاکرات هسته‌ای فرمودند: «من اعتماد ندارم، خوشبین نیستم به مذاکره، لکن میخواهند مذاکره کنند، بکنند؛ ما هم به اذن‌الله ضرری نمیکنیم. یک تجربه‌ای در اختیار ملّت ایران است، این تجربه ظرفیّت فکری ملّت ما را بالا خواهد برد.»۱۳۹۲/۰۸/۱۲
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR پس از یک سال از شروع برجام، با استفاده از بیانات رهبر انقلاب در یک سال اخیر؛ به ۸ پرسش درباره ارزیابی برجام و تجربه ملت ایران از آن، پاسخ می‌دهد.

http://farsi.khamenei.ir/ndata/home/1395/13950427173837ac9.jpg
  • حسن صیادی
۲۸
تیر

قطعنامه‌ی ۵۹۸ به روایت رهبر انقلاب

گزیده‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مورد قطعنامه‌ی ۵۹۸ به مناسبت سالگرد پذیرش آن منتشر شد.

* کاسه‌ی شهد و شیرینی به جای کاسه‌ی زهر...
هر کسی در این ایام، اظهارات مخالفان ما را در دنیا گوش کرده یا خوانده باشد، می‌فهمد که دشمنان نظام ما، چه‌طور از عزت امروز جمهوری اسلامی، از ته دل ناراحتند. پیروزی ملت ایران، به کام اینها تلخ آمد. خدای متعال، همه‌ی کارها را با حساب انجام می‌دهد. یک روز بنده‌ی صالح خدا، آن انسان بزرگ و مخلص که هیچ‌چیز را برای خودش نمی‌خواست و همه‌ی کارها را برای خدا می‌کرد و همه چیز را برای او می‌خواست، در قضیه‌ی قطعنامه گفت: کاسه‌ی زهر را نوشیدم. این تلخی را او تحمل کرد؛ ولی خدای متعال به آن بنده‌ی صالح عوض داد و هنوز دو سال و اندی نگذشته کاسه‌ی شهد و شیرینی پیروزی را به ملتش چشاند و کامشان را شیرین کرد. آن فداکاری، این ثمره را داشت. «اللهم ما بنا من نعمة فمنک لا اله الا انت». همه چیز متعلق به او و به اراده‌ی اوست.
  • حسن صیادی
۲۷
تیر

یک سال از شروع برجام می‌گذرد. در این یک سال همان‌طور که آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اظهار داشت، «پایبندی ایران به تعهداتش فراتر از توافقات رسمی‌اش با آژانس بوده است.»۱ بالعکس، طرف مقابل یعنی آمریکایی‌ها، همان‌طور که رهبر انقلاب پیش‌بینی می‌کرد، در بسیاری از موارد متعهد به این سند نبوده است. رفتار خصمانه‌ی این کشور نسبت به تجارت بین‌المللی با ایران و ایجاد التهاب نسبت‌به تجارت با ایران، نمونه‌ای از ادامه‌ی دشمنی‌ها با ایران است، و بعید هم هست که این رفتار خصومت‌آمیز و دشمنی پایان یابد. در حقیقت حالا بعد از گذشت یک سال از توافق برجام، بهتر می‌توان فهمید که «هسته‌ای بهانه است» و آمریکایی‌ها پشت این توافق، به موضوعات مهم‌تر دیگری می‌اندیشیده‌اند.
  • حسن صیادی
۲۷
تیر

تلنگری به مسؤولان و مردم؛

چرا باید هشدار قاسم سلیمانی درباره حمله داعش به ایران را جدی بگیریم؟

حاج قاسم چند روز پیش گفته بود "برای ریزگردها جلسه منطقه‌ای می‌گیریم؛ زیرا این موضوع مهم است و بر صحت و سلامت جامعه ما اثر می‌گذارد،" وی در همین راستا درباره خطر داعش خاطرنشان کرده "با چاقو سر بریدن و فریاد الله‌اکبر سر دادن خطر بزرگی است و اگر کسی، ملت را نسبت به این بلا آگاه نکند و برای رفع آن تلاش نکند در مصیبت آینده سهیم است."

چرا باید هشدار قاسم سلیمانی درباره حمله داعش به ایران را جدی بگیریم؟گروه سیاسی مشرق - خطر داعش به عنوان یک تهدید منطقه‌ای ممکن است دامن گیر کشورمان نیز شود. این موضوعی است که از فحوای سخنان برخی از مسئولان نظامی و امنیتی کشورمان به گوش می‌رسد، موضوعی که البته در چارچوب حساسیت‌های نظامی و امنیتی در کشورمان تعریف می‌شود؛ حساسیتی که باید هر نوع تهدیدی ولو تهدید کوچکی را جدی بگیرد تا همواره نیروهای نظامی و امنیتی ایران هوشیارانه و آماده باشند. چنانکه حضرت علی (ع) در مورد هوشیاری و آمادگی به مالک اشتر می‌فرمایند: «مرد جنگجو همیشه بیدار و هوشیار است، و هر که از دشمن آسوده بخوابد دشمن نسبت به او نخواهد خفت.» بر همین اساس اصل هوشیاری و آمادگی رزمی و نظامی تقویت می‌شود.

  • حسن صیادی
۲۷
تیر

با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بارها مسأله جهاد کبیر را مورد تأکید قرار داده است، در آغاز بهتر است از تعریف جهاد کبیر شروع کنیم.

اگر بخواهیم خیلی رسا و در کمترین عبارت، جهاد کبیر را تعریف کنیم؛ می توانیم بگوییم: نفوذناپذیری مؤمنان در برابر کافران یا به عبارتی دیگر: مقاومت و تسلیم ناپذیری اهل ایمان در مقابل دشمنان قرآن. مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه السلام، بیانات روشنگری مطرح کرده و از آن جمله، جهاد کبیر را این گونه معرفی کردند: "اطاعت نکردن از کفّار همان چیزی است که خدای متعال به آن گفته جهاد کبیر.[1]

  • حسن صیادی
۲۷
تیر
حاشیه‌های کم‌مهری به چهره‌ها و فعالان قرآنی
حاشیه نگاری را از کجا آغاز کنم، اینقدر گفته‌ایم که فعالین عرصه قرآن دیگر رمقی ندارند که دیگر گوشی نیست به‌پای این درددل‌ها، دردهایی که نیاز به درمان دارند، آیا دارویی برای آن نیست؟
  • حسن صیادی
۲۳
تیر

فرقه ضاله وهابی بر اساس تفکر غلط با کمک آل سعود بسیاری از آثار دینی را تخریب و به هتک حرمت قبور ائمه بقیع و دیگر اماکن پرداختند. در طول تاریخ جنایات زیادی کرده و امروزه نیز همان تفکر را دنبال میکند؛ در حالی که این عقیده بر خلاف کتاب و سنت است.

  • حسن صیادی
۲۲
تیر


«غزوه احد»
سال سوم هجرت از نظر حوادث چشم گیر، دست کمی از سال دوم ندارد. اگر در سال دوم هجرت غزوه«بدر» رخ داد ، در سال سوم نیز غزوهٔ احد اتفاق افتاد که هر دو از «غزوات» بزرگ اسلام به شمار می روند. «احد» تنها غزوه سال سوم نیست، بلکه غزوه های دیگری مانند «بحران» و «حمراء الاسد» به ضمیمهٔ یک رشته سَریّه ها در این سال رخ داده است.
«حرکت ارتش قریش»
ارتش قریش حرکت کرد و پس ازطی مسافتی، به نقطه ای به نام «ابواء» رسید که مادر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم «آمنه» در آن جا دفن شده است. جوانان سبک سر قریش اصرار ورزیدند که قبر مادر پیامبر را بشکافند و جسد او را بیرون بیاورند، ولی دور اندیشان آن ها، این عمل راسخت تقبیح کردند و افزودند که ممکن است این کارها بعدها مرسوم شود و دشمنان ما از«بنی بکر» و «بنی خزاعه» قبر مردگان ما را بشکافند.
  • حسن صیادی
۲۲
تیر


من متنفر بوده و هستم از انسانهای سازشکار و بی تفاوت و متاسفانه جوانانی که شناخت کافی از اسلام ندارند و نمی دانند برای چه زندگی می کنند و چه اهدافی دارند و اصلا اسلام چه می گوید بسیارند، ای کاش به خود می آمدند.




بسم الله الر حمن الرحیم

هر چه داریم از شهدا داریم و این انقلاب حاصل خون شهیدان است.
به تاریخ ۱۹/۱۰/۱۳۵۹ شمسی ساعت ۱۰/۱۰ شب چند سطری وصیت نامه می نویسم شب ستاره ای به زمین می کشند و باز این آسمان غمزده غرق ستاره است .
مادرجان! می دانی تو را بسیار دوست دارم و می دانی که فرزندت چقدر عاشق شهادت و عشق به شهیدان داشت.

  • حسن صیادی
۲۱
تیر


حجاب از دیدگاه شهید استاد مطهری(ره)


  

نویسنده: مولود شفیعی




 
لزوم پوشیدگی زن در برابر مردم بیگانه یکی از مسائل مهم اسلامی است. در قرآن کریم درباره این مطلب تصریح شده است. پوشیده بودن زن از مرد بیگانه، یکی از مظاهر لزوم حریم میان مردان و زنان اجنبی است، همچنان که عدم جواز خلوت میان اجنبی و اجنبیه یکی دیگر از مظاهر آن است. این بحث را در 5 بخش باید رسیدگی کرد:
1-آیا پوشش از مختصات اسلام است و پس از ظهور اسلام از مسلمین به غیرمسلمین سرایت کرده است؟ یا از مختصات اسلام و مسلمین نیست و در میان ملل دیگر قبل از اسلام نیز وجود داشته است؟
  • حسن صیادی