ولایت و بصیرت

چه کسی فتنه سال 88 را پیش کرده بود؟؟؟

چهارشنبه, ۱۵ دی ۱۳۹۵، ۰۹:۱۱ ق.ظ

"عماریون"- یک هفته از انفجار تروریستی حله عراق می گذرد و بسیاری از کشورهای غربی مدعی مبارزه با تروریسم درباره آن سکوت کرده اند.

به گزارش صراط، انفجار تروریستی مذکور به اندازه ای فجیع و کم سابقه بود که هنوز ابعاد دقیق قربانیان آن و هویت شهدا به طور کامل مشخص نشده، اما آنچه مشخص است اینکه اکثریت قابل ملاحظه ای از شهدا ایرانی هستند و برخی دیگر نیز افغانستانی های مقیم ایران بوده اند و اتباع سایر کشورها از جمله عراق، پاکستان و بحرین، بسیار کمتر از ایران در این حادثه حضور داشتند.


در چنین شرایطی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم دست کم این انفجار را محکوم کرده و پیام تسلیتی به کشور اصلی حادثه دیده می گویند. با این حال، طرف های غربی چنین اقدام ساده ای را هم انجام نداده اند. از جمله کشور فرانسه که سال گذشته، دولت روحانی برای انفجارهای پاریس در این کشور سنگ تمام گذاشت، هم کاملا سکوت کرده.

ابان ماه سال گذشته پس از انفجارهای تروریستی در پاریس که 130 کشته داشت، حسن روحانی در پیامی ضمن تسلیت به اولاند این اتفاق را شدیدا محکوم کرد؛ روحانی سپس سفر خود به ایتالیا و فرانسه را هم لغو کرد و دولتش برای همکاری در راه مبارزه با تروریسم اعلام آمادگی کرد.

اکنون یک سال از آن ماجرا گذشته و یک حمله تروریستی وحشتناک موجب شهادت ده ها ایرانی شده اما اولاند و دولت فرانسه یک تسلیت خشک و خالی هم به ایران نگفته اند. جالب اینجاست که تروریستی بودن حمله مشخص شده و داعش هم مسئولیتش را بر عهده گرفته؛ دولت فرانسه هم هم مدعی مبارزه با تروریسم است هم جنگ با داعش. اما باز هم خبری از یک تحرک ساده در جهت همدردی – و نه همکاری – با ایران هم نیست.

گفتنی است فرانسه در جریان مذاکرات هسته ای بیش از سایر کشورها سنگ اندازی کرد اما پس از توافق در صف اول سرمایه گذاری در حوزه های خودرو و نفت در ایران قرار گرفت!

  • حسن صیادی

انفجار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی