ولایت و بصیرت

علم الهدی

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: بصیرت حسینی لازمه اصلی مقابله با استکبار جهانی است.

آیت الله سید احمد علم الهدی عصر امروز در اجتماع بزرگ " نهضت بیداری با خطبه‌های علوی" در مجموعه ورزشی آرامش مشهد اظهار داشت: معاویه 40 سال یعنی از زمان خلیفه دوم بر سرزمین شام حکومت کرد؛ وی در زمان خلیفه دوم به عنوان استاندار شام منصوب شد و هنگام خلافت حضرت علی (ع) که ایشان خواستند آن ملعون را از سمت خود عزل کند 60 هزار شامی را در مقابل حضرت به صف کرد.

وی ادامه داد: در جنگ صفین که عده زیادی از شامیان کشته شدند بغض علی(ع) را در سینه پرورش دادند؛ از طرفی معاویه در این مدت تبلیغات سوء علیه حضرت کردند و کاروان اهل بیت(ع) که در دومین روز از ماه صفر وارد شام شدند در شرایطی که مردان و زنان 40 سال بغض علی را در سینه داشتند و هر چه کینه از علی(ع) داشتند سر اهل بیت(ع) ایشان تلافی کردند و آن برنامه‌هایی که در شام اتفاق افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه  اهل بیت(ع) به نقلی در روز دهم و به نقلی دیگر از تاریخ در روز 12 صفر از شام خارج شدند افزود: اهل بیت(ع) در این مدت با بیدارسازی حسینی تحولی عظیم در مردم شام پدید آوردند.

آیت الله علم الهدی اضافه کرد: روزی که اهل بیت(ع) وارد شام شدند همه به خاطرمصیبت وارد بر ایشان به رقص و پایکوبی پرداختند، بر سر آنها سنگ و چوب می‌زدند چه شد که در روزی که خارج شدند همه اشک ریزان ایشان را بدرقه کردند و به عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران شهیدش پرداختند این همان بیدار سازی حسینی بود که با خطبه های زینبی و حضرت امام سجاد(ع) اتفاق افتاد.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد: آن زمان که فضای شام را خفقان گرفته بود و حکومت تا دندان مسلح یزید حاکم بود طی 8 تا 10 روز اهل بیت(ع) توانستند بغض 40 ساله‌ای که از امیرالمومنین(ع) در سینه شامیان پرورش یافته بود به محبت علی(ع) و اولاد مطهرش مبدل کنند؛ این الگویی است برای ما که اکنون در فضای آرام و امنی که به لطف خدا در آن هستیم در مبارزه با فساد استکبار جهانی بیداری حسینی داشته باشیم.

آیت الله علم الهدی گفت: اکنون ایجاد بیداری حسینی رسالت ما است و هر یک از ما با الگو گرفتن از حضرت زینب(س) و فرزندان سید الشهدا(ع) باید به عنوان یک بیدارساز حسینی فساد استکبار جهانی و هر آنکه را که به استکبار چشم دارد را به دنیا اعلام کنیم.

  • حسن صیادی

سید

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی