ولایت و بصیرت

معرفی چند کتاب بصیرتی

شنبه, ۴ دی ۱۳۹۵، ۰۷:۵۹ ق.ظ

کتاب «نقش بصیرت یاران ائمه(ع) در تداوم شیعه» منتشر شد

کتاب «نقش بصیرت یاران ائمه(ع) در تداوم شیعه با رویکرد رسانه‌ای)» از 11 فصل اصلی مانند کلیات، جایگاه بصیرت در تحولات اجتماعی، بصیرت یاران امیرمؤمنان(ع) در دوران خلفای سه‌گانه(صبر و مدارا)، بینش و فرمانبری (بصیرت یاران امیرمؤمنان(ع)در دوران زمامداری)، قبول صلح قهرمانانه(بصیرت یاران امام حسن مجتبی(ع))، جهاد و مبارزه (بصیرت یاران امام حسین(ع))، انتقام و پیام‌رسانی (بصیرت یاران امام سجاد(ع)) و بصیرت یاران امام باقر(ع) تشکیل شده است.

امام صادق و امام کاظم(ع)(جهاد علمی و فرهنگی)، بصیرت یاران امام رضا(ع)(نشر فرهنگ و معارف)، بصیرت یاران امام جواد(ع)، امام هادی(ع)، امام عسگری و امام زمان(عج)(سازمان‌دهی اجتماعی) و همراه برنامه‌سازان از فصل‌های دیگر این کتاب است.

طرح و تبیین مسئله، کاربرد تحقیق در سازمان صدا و سیما، روش تحقیق و شیوه‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات، بصیرت در لغت و اصطلاح، لزوم بصیرت فردی و اجتماعی و راه‌های کسب بصیرت از جمله موضوعات مطرح شده در فصل‌های این کتاب است.

بلال حبشی، مقداد بن عمرو، مخالفت با خلیفه سوم و ابوذر غفاری در زیر مجموعه فصل بصیرت یاران امیرمومنان(ع) به آن پرداخته شده است.

معرفی الگوهای بصیرت در کلام رهبری از رسانه، لزوم افزایش بصیرت، نقش رسانه در بصیرت‌افزایی جامعه و پیشنهادهای برنامه‌سازی از موضوعات دیگری است که در این کتاب مطرح شده است.

کتاب بصیرت فاطمی

زبان:

 

 

این کتاب ویژه سوگواره یاس نبوی می باشد که در سال 1392 توسط مجتمع فرهنگی پژوهشی اوقاف به چاپ رسید. محتوای این کتاب به شرح چهل حدیث فاطمی در رفتارهای فردی و اجتماعی می پردازد.


  • حسن صیادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی