ولایت و بصیرت

روش برخورد رهبر با سران فتنه

يكشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۰۴:۱۰ ب.ظ


            تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاورمیانه: روش برخورد رهبر با سران فتنه مانند سیره امام علی(ع) بود تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاورمیانه گفت: روش برخورد رهبر با سران فتنه، مانند سیره امام علی(ع) بود.

جواد خواجه‌پور در همایش بصیرت‌افزایی 9 دی در خارگ، اظهار داشت: بدون شک یکی از مواردی که در خوشبختی و سعادت انسان‌ها موثر است، درس گرفتن از تاریخ، نگاه و مطالعه تاریخ و همچنین تجربه کسب کردن از تاریخ است.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی خاورمیانه عنوان کرد: انسان باید خودش را با تاریخ همراه کند و از دیگران درس بگیرد، روشی که قرآن کریم خیلی روی آن مانور داده، تاریخ گذشتگان را مرتباً در قالب داستان‌های مختلف گوشزد کردن است، این نشان می‌دهد که تاریخ واقعاً در حکم یک معلم است و اگر انسان‌ها از این معلم بهره نگیرند و در کلاس این معلم ننشینند، در تامین سعادت و خوشبختی دچار مشکل خواهند شد.

مدیرکل اسبق دفتر سیاسی وزرات دفاع اضافه کرد: شکی نیست که 100 سال اخیر ایران فراز و نشیبی به اندازه بیش از 800 سال تاریخ اسلام را تجربه کرده است، اما در این 35 سال بعد از انقلاب، چند برابر این 100 سال، فراز  و نشیب، رخدادها و پیامدهای سیاسی را تجربه کرده است.

وی بیان داشت: درس از تاریخ است که راه آینده را روشن می‌کند و بهتر می‌توانیم آینده را تدبیر کنیم، درس از تاریخ، بدون بصیرت امکان‌پذیر نیست، بدون شناخت نظام سلطه،  میسر نمی‌شود و اگر انسان نداند که در دنیا چه خبر است، چه کسی علیه چه کسی هست و قرار است چکار کنند، درسی از آن نخواهد گرفت.

خواجه پور گفت: دنیای امروز در حال گذر از یک پیچ تاریخی عظیم است، قطعاً یک دنیای جدیدی خواهد شد و در این شکی نیست، عمر جدایی اروپا از تصمیمات ایالات متحده، حداکثر نزدیک به 6 سال دیگر است و در این مورد تردید نکنید، در چند سال آینده اروپا به گاز کشور ایران محتاج خواهد شد و در این موضوع نیز شکی نیست.

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اتفاقات دی‌ماه سال 88 خاطرنشان کرد: روش برخورد رهبر معظم انقلاب با سران فتنه، همان سیره و روش مولای متقیان، امام علی علیه السلام بود و فاجعه‌ فتنه سال 88 این نکته را بر همگان آشکار کرد که آحاد ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی پای وطن، ولایت فقیه، دین و مذهب خویش محکم و استوار ایستاده و آن را با هیچ چیز و به هیچ قیمتی معاوضه نمی‌کنند.

خبرگزاری فارس

  • حسن صیادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی